Lubuntu

tutorial to install the gpu driver on lubuntu

16 5866
Hy to all! i am new on linux and on banana pro
Can someone help me in how to install the gpu and have acceleration in browser, desktop, video players etc...
Please tell me the procedure step by step (for dummies) ))
I've thank you all!
nobody???? aaa comeone a link pls to a little tutorial on how to install the damm driver. Today i tried http://linux-sunxi.org/Mali_binary_driver toturial but with
no results

Edited by andreimagura at Thu Mar 5, 2015 15:19

sorry Tony but i asked for a step by step tutorial (for beginers) not that link in what i understand is nothing

not available

If someone have the time to make a tutorial to (activate, install) the driver for the mali 400 mp2 gpu, please help us. I bet i am not the only one that i am interested in this tutorial for beginers. I bought my banana pro becouse of its specs and tried to make a little pc of it.

enredar  
I think a lot of users are waiting for a tutorial/OS that works fine and smooth to use as a pc/htpc/retro emu and a long etc, but sadly it looks like a Bpi is a "developers board" for now.
I don´t know if this situation is for Allwinner, for licenses, for time or people to publish/tweak the OSs, but this is the situation for now.
Like me a lot of buyers acquired the Bpi to use as a HTPC, so i think HW acceleration and KODI/XBMC are priorities for the people who works for Bpi. Maybe someone who have acces can publish a roadmap where the users can see and help with the incoming improvements or updates.
Sorry for my bad and funny english.

Y ahora en español y un poco mas detallado y extenso, por si quieren usar el traductor de google:
Creo que muchos de los usuarios están esperando un tutorial, guía o SO que funcione a la primera, sin problemas y bien para usar como PC / HTPC / emulador retro y un largo etc, pero por desgracia al parecer la banana por ahora es una placa que es más para desarrolladores o gente con más conocimientos que el usuario común o el usuario que sabe seguir instrucciones, no hay guías claras o "sigue estos pasos", por ahora hay más información técnica que util para el grueso de los compradores.
No sé si esto es culpa de Allwinner, de las licencias, o porque falta tiempo y gente que se ocupe de pulir y desarrollar los SO para que funcionen bien, pero así están las cosas por ahora. Mucha información técnica y poca información útil para el usuario de a pie, quizá ese sea el plan de Lemaker (lo cual no estaría mal).
Al igual que yo una gran cantidad de compradores adquirimos la Bpi para usar como HTPC, y hasta ahora no hay una solución del tipo de "plug n play" así que creo que la aceleración por HW y KODI / XBMC son prioridades para la gente que trabaja para Bpi. Como están las cosas yo hoy por hoy no le recomendaría a un amigo comprar una Bpi si tiene planeado usarla como media center, lemedia no anda, yo no pude hacer que me tome el adaptador wifi, android se arrastra, se cierran las aplicaciones, se laguea y se reinicia cada dos por tres y si no es con el video es con el audio o es con los subtítulos, pero con algo siempre hay un problema.
No sé cuales son las intenciones del fabricante, pero por las especificaciones de la placa es una cuestión lógica que el grueso de los compradores la adquieren para mediacenter, si pretender seguir teniendo buenas ventas y ser una marca con productos competitivos no creo que sea buena idea tener tanta gente desilucionada y hasta enojada con su "chiche" porque no hace para lo que fue comprada, algo tan simple como reproducir películas y videos, hasta mi tele que no es smart si le meto un pendrive reproduce mejor y más fácil que la BPI.
En una de esas algún moderador, desarrollador o administrador pueda publicar un roadmap de lo que están haciendo y de este modo los usuarios podemos ver y saber a que atenernos y quizá con suerte podamos ayudar en los desarrollos. Estuve buscando un poco en otros foros y la verdad es que no hay mucha info, en XDA prácticamente no pasan de un review, en los de openelec no quieren saber nada con la Bpi y dicen que lo que se publica es para hacer spam y que no tienen intenciones de desarrollar nada para este aparato, en freaktab tampoco encontré nada y en androidpc apenas la nombran. Quizá esté yo buscando en sitios equivocados, alguna sugerencia para agregar a mi lista?
Espero que no se malinterprete lo que estoy escribiendo, es lo que veo y siento con relación a esta plaquita en este momento, la compré con muchas ilusiones por su hard y pensando que podría llegar a reemplazar al minix que tengo conectado al tele del living, lo cierto es que no está a la altura y que no parece que vaya a estarlo a corto plazo. Espero estar equivocado y sinceramente tengo la esperanza de que así sea.

enredar translated to english by google translate
i thank you for your support!!!
And now in Spanish and a little more detailed and extensive, in case you want to use google translator:
I think many users are expecting a tutorial, guide or working OS to the first, smooth and well to use as PC / HTPC / retro emulator and etc, but unfortunately it seems the banana for now is a plate which is more for developers or people with more knowledge than the average user or the user who knows how to follow instructions, no clear guidelines or "follow these steps", by now there are more useful technique for the bulk of buyers information.
I do not know if this is because of Allwinner, licenses, or because time and people to deal with polish and develop the OS to work well, but so it goes for now missing. Many technical information and little useful information for the user to walk, maybe that's the plan Lemaker (which would be nice).
Like me a lot of buyers acquire the Bpi for use as a HTPC, and so far no solution type "plug n play" so I think the acceleration HW and KODI / XBMC are priorities for people who works to Bpi. As things stand today, I would not recommend to a friend buy a Bpi if you plan to use as a media center, lemedia not walk are, I could not make me take the wifi adapter, android creeps, applications are closed, laguea and restarts every few minutes and if it is not the video is with the audio or with subtitles, but something there is always a problem.
I do not know what the intentions of the manufacturer, but by the specifications of the plate is a logical question that the bulk of buyers acquire it for mediacenter, if you expect to continue to have good sales and being a brand with competitive products do not think it is good idea be so disillusioned and even angry at their "gimmick" people because it makes for what was bought, something as simple as playing movies and videos, to my TV is not smart if I stick a flash drive reproducible and easier than BPI .
In one of these a moderator, developer or administrator can publish a roadmap of what they are doing and thus users can see and know what to expect and maybe hopefully can help in the developments. I was looking for some other forums and the truth is there is not much info on XDA hardly pass a review in those OpenELEC want nothing to do with the Bpi and say that what is published is to spam and do not intend to develop anything for this apparatus, freaktab not find anything and androidpc just name it. I may be looking in the wrong places, any suggestions to add to my list?
Hope you do not misunderstand what I'm writing, is what I see and feel in relation to this plate at this time, bought with high hopes for his hard and thinking I might replace the minix I have connected to the TV in the living room, the truth is that it is not up to par and that is not likely to become pregnant in the short term. I hope I'm wrong and I sincerely hope so.

The problem is that the people who bought the banana pi/pro with this in mind are different from the people who have the skills to achieve this, only a few people have made significant progress here, we have the Bananas project which i'm utilizing right now and user nnn2 has made some progress with HW acceleration on the mail GPU.

of course you can always use android, it seems to work great:

http://forum.lemaker.org/thread- ... _2_runs_great_.html

You have to log in before you can reply Login | Sign Up

Points Rules